Mobil uygulama pazarının 3 yılda 600 milyar doları geçmesi bekleniyor
Günlük hayatımızın en değerli parçalarından biri haline gelen taşınabilir uygulamalar her geçen gün daha büyük bir ekonomi haline geliyor. Ciro anlamında en büyük branşlardan biri haline gelen taşınabilir uygulama pazarı, 2022 yılını 451 milyar dolarlık ciro ile kapattı. Yapılan araştırmalara göre taşınabilir uygulama pazarı önümüzdeki yıllarda da hızla büyümeye devam edecek.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, 2026 yılında taşınabilir uygulama pazarının 614 milyar doları aşacağını söyledi. Taşınabilir kullanımın günlük hayatımızın en değerli modüllerinden biri haline geldiğini vurgulayan Yasin Kaplan, “Özellikle metaverse, NFC ve yapay zeka gibi kavramların devreye girmesiyle mobil uygulama pazarının gelişeceğini ve bu yeni teknolojilere uyumlu hale geleceğini görüyoruz.”
Şu anda sadece Google Play mağazasında 3.8 milyon aktif uygulamanın bulunduğunu kaydeden Yasin Kaplan, “Buradaki uygulamaların yüzde 85’i genel uygulamalar, yüzde 15’lik dilime denk gelen 537 bini ise oyun uygulamaları. Mağaza, e-ticaret ve haber siteleri gibi içeriklerden oluşan 3,2 milyon uygulamanın yaklaşık yüzde 97’si Google Play üzerinden ücretsiz olarak indirilebiliyor.
Burada ana gelir modeli devreye giriyor, indirdikten sonra yapılan oyun ve uygulama satın alımları. Yalnızca Mart ayında Google Play’de 82 bin 243 yeni uygulama yayınlandı. App Store’da 1,7 milyon uygulama var. Bunların 1,5 milyonu oyun dışı uygulama, 216 bini ise oyun uygulaması.
Buradaki uygulamaların yüzde 96’sı ücretsiz olarak indirilebilir. App Store’da geçen ay yayınlanan uygulama sayısı ise 32 bin 986. Bu veriler, iOS’ta uygulama yayınlamanın Google Play’e göre hem yazılım teknolojisi hem de politik açıdan daha sorunlu olduğunu gösteriyor.